MILUJEME WELLNESS

Letné schladenie v bazéne, na horách alebo v ochladzovni? A čo tak všetko naraz v hoteli Bránica?

Kam sa ísť schladiť počas letných horúcich dní? Presne takto znela moja otázka v klasické pracovné štvrtkové ráno pred hláseným júlovým horúcim víkendom. Keďže sme už letnú dovolenku mali dááávno za sebou, zostávala varianta vymyslieť niečo na Slovensku. Pretože nemáme v obľube preplnené kúpaliskáaquaparky, hľadala som malý hotel niekde v horách, kde by sme našli pokoj, zároveň bazén alebo rovno wellness centrum (ktoré už pri našej ceste nesmie asi nikdy chýbať ) a dobrý prístup na turistické trasy, aby sme sa schovali v lese a načerpali energiu.

Na zľavovom portáli som našla viac ponúk v lokalite Malej Fatry, z ktorých som vybrala Hotel Bránica**** v obci Belá neďaleko Žiliny (cca 20km) v tesnej blízkosti Terchovej (cca 5km). V tejto oblasti sa nachádza veľa vychýrených hotelov ako rodinný hotel s krásnym výhľadom Boboty, Country Saloon Belá a  novučičký Village Rezort Hanuliak (treba počítať s vyššou cenou a umiestnením vedľa hlavnej cesty), areál Jánošíkov dvor alebo autokemp v kombinácii s malými bungalovmi.

Ponuka je naozaj široká, takže treba filtrovať podľa požiadaviek, odporúčam prečítať recenzie. Hotel Bránica**** ponúka na svojej stránke pobytové balíky pre dve osoby na dve alebo tri noci za zvýhodnené ceny aj s polpenziou, ak by sa vám už nepodarilo vyčíhnuť zľavu z iného portálu, nezúfajte, cena je v tomto prípade rovnaká.

Ubytovanie uprostred prírody – v hoteli Bránica**** určite

Hotel Bránica**** je naozaj „na samote“, z každej strany ponúka nádherný výhľad na okolité hory a z vonkajšej terasy nás prvý deň príchodu privítal krásny západ slnka. Počas nášho pobytu (na moje prekvapenie) tu bolo veľmi málo hostí, prvú noc sa na hoteli konalo nejaké chlapčenské sústredenie, ktorých ubytovali na druhom poschodí a nás ostatných oddelili na tretie poschodie, za čo patrí hotelu pochvala, pretože deti lietali stále medzi prvým a druhým poschodím, čiže my sme mali kľud ☺

Po príchode do hotela nás privítali milé recepčné, vysvetlili nám kde a čo je, odovzdali karty od izby a mohlo sa ísť. Izbu sme dostali typu apartmán, bola naozaj priestranná s oddelenou kúpeľňou a toaletou, príjemným posedením pri okne a čo nás najviac prekvapilo – v rohu izby sa nachádzal nádherný biokrb s bočnými lavičkami. I keď bolo vonku asi 30 stupňov, neodolali sme a hneď sme ho museli vyskúšať, tak pre efekt K tomu sme vykukli z izby na zapadajúce slnko za horu a viac romantiky sme si už ani nemohli priať…

Polpenzia bola formou večerí z menu alebo švédskymi stolmi, nakoľko však bolo prvý večer na hoteli len zopár hostí, výber sme vôbec nemali a servírovalo sa len jedno jedlo (zdôrazňujeme, že veľmi chutné) – struková polievka so zemiakmi a pečená ryba. Výber možný nebol, i keď to hotel takto ponúka.

Nám bolo komunikované, že druhý večer budú švédske stoly, pretože príde viac hostí. Jedlá boli ďalší deň na výber tri, čo nehodnotíme ako švédske stoly. Ponuka bola zložená z vyprážaného rezňa, hovädzieho mäsa s omáčkou a varených kuracích štvrtí. Ako príloha boli pečené zemiaky, ryža, varená zelenina a čerstvý šalát, dezert bola bublanina s malinami, takže výber nebol práve široký.

Ráno boli klasické raňajky, výber slaného aj sladkého pečiva, syry, šunky, zelenina, džúsy, čaj, káva a iné. Zmenila by som určite štýl stolovania, kedy každá izba mala svoj pripravený stôl vo vnútornej reštaurácii, príde mi to ako zasadací poriadok v škole v prírode a pri takomto nízkom počte hostí úplne zbytočné. Aj tak sme si najviac užili rannú kávu s koláčikom na vonkajšej terase s príjemným ranným chladným vzduchom.

Čo sa nám na Hoteli Bránica**** v Belej páčilo:

• skvelá poloha a kľud na hoteli
  • milá obsluha
  • štýl zariadenia hotela a obrazy v historickom duchu
  • množstvo atrakcií pre dospelých:
    • reštaurácia a zelený salónik
    • súkromná vináreň
    • bowling
    • biliard
    • šípky
    • wellness centrum, saunový svet a masáže
    • fitness centrum
    • tenisové kurty
    • futbalové ihrisko
  • množstvo atrakcií pre deti a detský kútik pre najmenších

[nggallery id=127]

Čo by sme na Hoteli Bránica**** v Belej vylepšili:

• klimatizáciu do izieb, minimálne do podkrovných, kde sme boli ubytovaní aj my
  • výber večerí z jedálneho lístku i pri menšom počte hostí
  • spomínaný zasadací poriadok

Turistika v okolí alebo ako a kadiaľ zdolať Jánošíkove diery

Druhý deň pobytu sme sa venovali turistike, pretože okolie svojou ponukou turistických trás praje od začiatočníkov po skúsených horolezcov, určite si vyberie každý svoju trasu. My sme sa už roky chystali zdolať Jánošíkove Diery, prikladám aj príklad trasy, ktorú sme si zvolili my. I keď sme pôvodne plánovali kratšiu trasu, nakoniec sme počas cesty improvizovali a vyšla z toho zaujímavá túra, prostredie nás úplne vtiahlo svojou krásou a tak sme išli, čo nám nohy stačili

Začiatok sme zvolili na záchytnom parkovisku Štefanová, neďaleko spomínaného hotela Boboty, parkovné na celý deň je 2€/auto. Chceli sme smerovať na Diery, no vydali sme sa cestou, kam išli ľudia a ocitli sme sa na smere Šlahorka, kde sme sa otočili, vrátili sa k parkovisku a skúsili štart opätovne Preto ak si chcete byť istí, že idete tadiaľ, kam chcete ísť, stiahnite si aplikáciu Turistická mapa, kde sú trasy pomenované aj farebne označené : zelená = ľahká, modrá = stredne náročná, červená = náročná. Ďalej sme sa touto aplikáciou riadili aj my a absolvovali sme všetko už bez najmenšej chybičky a odklonenia.

Trasa Štefanová – Ostrvné je ľahká a išlo s nami aj veľa rodín s deťmi, je to príjemná prechádzka na približne necelú hodinu. Cestou je Sedlo Vrchpožiar a Podžiar, z kadiaľ sú pekné vyhliadky na okolie. Ostrvné je taká malá prestávka, kde ľudia sedeli, kúpili si v bufete nejakú drobnosť a odpočívali. Ak chcete pokračovať, môžete si vybrať ľahší smer na Náučný chodník Diery tzv. malé diery, smer Biely potok, kde je tiež pekná vyhliadka, malý kaňon a potok.

My sme sem zbehli akoby dole, následne sme sa o cca pol hodinku vracali späť na Ostrvné, z kadiaľ sme pokračovali na tzv. veľké diery. Táto trasa je zaujímavejšia, sú tu nádherné vodopády, no je aj súbežne náročnejšia kvôli rebríkom, skalám a mokrým kameňom. Na tento smer išlo už menej rodín s deťmi, no počet turistov tu bol určite väčší. Počasie bolo nádherné, slnko mierne svietilo pomedzi stromy a vás mierne špliechali na nohy kvapky studeného vodopádu, jedným slovom O-S-V-I-E-Ž-U-J-Ú-Ú-Ú-C-E!

Tu ste mohli zastať na medziposchodiach rebríkov, pozrieť si opäť nádherné výhľady už z vyššej výšky a ovlažiť sa v potoku. Smerovali sme na horu Pod Tanečnicou, z kadiaľ vedú viaceré trasy späť rozličných náročností, oplatí sa však ešte zdolať okruh Malého Rozsutca, ťažšiu trať na Veľký Rozsutec alebo pokračovať voľnejšie ako my po Sedlo Mezdirozsutce, potom smer Sedlo Medziholie. Táto predposledná časť bola akoby koldokola hory ľahkým chodníkom, pri konci vyvieral horský prameň, kde ste si mohli doplniť zásobu vody.

Na Sedle Medziholi sa už spájali turisti z nášho smeru a zo smeru z Veľkého Rozsutca, každý odpočíval a chystal sa na poslednú, ľahkú časť smerom späť k parkovisku. Posledná časť bola celá v lese, veľmi príjemná, i keď miestami dosť premočená a bahnitá, pretože pred týmto víkendom pršalo. Veď pozrite fotky a uvidíte naše celé zablatené a mokré nohy Pred koncom trate Šlahorka je malá reštaurácia, kde podávajú klasické slovenské jedlá. My sme po 4,5 hodinovej turistike neodolali strapačkám so slaninkou, doplnili fľaše s vodou a pokračovali ďalej.

Ďalší cieľ sme mali Chleb – lyžiarske stredisko vo Vrátnej. Autom sme sa premiestnili na tieto lyžiarske strediská, kde je opäť množstvo aktivít, v časti Vrátna – Paseky sú napríklad káričky, v časti Vrátna – Chleb si môžete požičať veľké kolobežky a voľne sa pohybovať v tomto úseku medzi dvoma strediskami po ceste rovnako ako aj na parkovisku Štefanová.

My sme išli na lanovku Chleb, ktorá počas letných prázdnin premáva non-stop, na internete nájdete na jazdu cez týždeň aj zľavové kupóny. Už len samotná jazda kabínkovou lanovkou ponúka nádherné pohľady na okolité hory a dedinky. Na hornej stanici lanovky sú pripravené ďalšie trasy podľa náročnosti, ktoré z tadiaľto môžete absolvovať. Určite odporúčame krátku prechádzku (cca 10 minút) na Snilovské sedlo, je to len kúsok po upravenom chodníku a ste nad stanicu, kde je možnosť výhľadu na všetky strany.

Z tadiaľ môžete pokračovať na Chatu pod Chlebom, ďalší kopec Chleb, Šútovo, Chatu pod Vrátnou, Kľak a iné. Pre odvážnych je možnosť „zliezť“ kopec k lanovke pešo, my sme sa pokochali výhľadmi, spravili si krátku prechádzku, dali si kávu a koláčik na horenej stanici vo vonkajšej reštaurácii a s prichádzajúcimi prvými kvapkami dažďa sme zišli lanovkou späť dole. Tento výletík trval dokopy asi dve hodinky oddychovým tempom.

* Ešte prikladám jednu zaujímavú trasu, ktorá začína priamo pod hotelom Bránica a je zelenej náročnosti smer Sedlo na Koni a pokračuje dvoma smermi na vrch Chrapáky (až 1417m.n.m.) alebo na Sedlo Bublen (1510m.n.m.), z kadiaľ sa dá pokračovať na množstvo ďalších trás. Tu vidím drobnú nevýhodu – návrat po iných trasách je zdĺhavý, preto je dobré vrátiť sa po pôvodnej trase a tým pádom toho vidíte menej. Pri našej vyššie opísanej trase absolvujete celý okruh, takýto typ túry máme radi. Túto druhú trasu odporúčam pre rodiny s deťmi, je to príjemná prechádzka popri potoku, ktorý počujete zurčať priamo z hotela aj pri otvorení okna.

[nggallery id=128]

Posledným odporúčaním pre tých lenivších v lokalite Terchová je určite „must see“ : socha Jánošíka, relax centrum Terchovec (lacné vstupy a rodinné atrakcie), kostol s vyrezávaným betlehemom a nová rozhľadňa Terchovské srdce, ku ktorej sa dostanete krátkou prechádzkou. Ďalším plusom je, že tieto štyri atrakcie sa nachádzajú vo veľmi tesnej blízkosti, takže ich viete absolvovať aj v jeden deň.

Wellness v hoteli Bránica v Belej

Po celodennej turistike sme sa vrátili do nášho hotela Bránica**** v Belej, dali si skoršiu večeru, obliekli župany a nevedeli sa dočkať zaslúženého večerného relaxu ako inak vo wellness centre so saunovým svetom, ktoré obsahovalo :

• bazén s výhrevom vody na 28̊C
  • malá a veľká vírivka
  • hydrovaňa (počas nášho pobytu bola práve nefunkčná)
  • ochladzovací bazénik aj studená kaďa
  • detský bazénik
  •  tepidárium
  • sauny : infra, aztécka, aróma, rímska, soľná
  • ochladzovňa – určite čítajte nižšie, pre nás veľká novinka
  • dažďové hlavice aj klasické sprchy
  • oddychová miestnosť
  • masáže.

Bazén mal príjemnú teplotu, malá vírivka vedľa bazéna bola menej napustená, veľká vírivka bola len na vyžiadanie a hydromasážna vaňa bola odstavená a veľmi špinavá, čo nie je na prvý pohľad veľmi atraktívne. Naopak, tento prvotný dojem vyrovnal pocit zo sáun, ktoré boli naopak nesmierne dobre vybavené.

Najskôr sme vyskúšali aztécku saunu s teplotou 44-47̊C, vlhkosťou 80-100% a prísadami breza, citrón, kosodrevina, ktoré majú pôsobiť osviežujúco, relaxačne a liečivo.  Pojem aztécka má navodzovať atmosféru pyramídy a Indiánov s pohľadom na otvorené nebo plné hviezd, ktoré zabezpečoval meniaci sa hviezdny strop, modré a biele odtiene svetla.

Ďalšia bola aróma sauna s teplotou 42-48̊C, prísadami s medovkou a levanduľou a neskutočne upokojujúcim hviezdnym nebom, ktoré striedalo farby fialová, žltá, zelená, biela a červená. Táto kombinácia vôní dokonale ladila s osvetlením, vzormi kvetov na kachličkách stien a vytvárala vo vás pokoj a pocit oddychu na rozkvitnutej lúke. Pobyt sa odporúča všetkým, komu nerobí problém nízky tlak, nakoľko medovka tlak ešte znižuje.

Tretia je rímska sauna s teplotou 47-52̊C, prenikavými prísadami eukalyptus, mäta a mentol pre maximálnu relaxáciu, regeneráciu organizmu uvoľnením svalstva, posilnenie imunitného systému a má tiež antiseptické účinky. Posledná je soľná sauna s nižšou teplotou 38-43̊C a jednoduchou prísadou – morská soľ vo forme sterilného roztoku, ktorá v kombinácii s parou pôsobí blahodarne na pokožku, jej prekrvenie a dýchacie cesty najmä pre alergikov, ochorení dýchacích ciest alebo klasickej nádchy.

TOP ZÁŽITOK ——»  Spestrenie saunovania vidíme aj v miestnosti s názvom ochladzovňa s teplotou 5-10̊C s ľadovou drťou, ktorá je bez príplatku. Toto osviežujúce schladenie vplýva na krvný obeh, znižuje tepovú frekvenciu, stimuluje imunitný systém, zvyšuje počet červených a bielych krviniek v tele. Nohy sme mali namočené v roztopenom ľade a dýchali pomaly. Úprimne povedané, čakali sme väčšiu zimu, no saunovanie spôsobilo, že sme mali v tomto chlade príjemné mravčenie po celom tele a úúúplne iné pocity ako z akéhokoľvek iného typu schladenia.

V porovnaní s tým, keď sa hodíte do studeného bazéna bolo pre nás ochladenie v tejto miestnosti postupné a telo nepociťovalo taký šok.  Po kúpaní, relaxácii vo vírivkách, horúcom saunovaní a následnom schladení sme si užili pár minút vo vyhriatom a vyvoňanom tepidáriu, následne sme dopĺňali pitný režim a relaxovali v oddychovej miestnosti zakrytí v dekách a výhľadom na západ slnka. Oddych znásobilo aj to, že bolo vo wellness centre máličko ľudí, ku koncu sme boli len my dvaja, preto za nás určite len pozitívne hodnotenie

Čo na wellness centre v hoteli Bránica****  oceňujeme:

• nápaditosť sáun, ich počet a celkové zladenie prísad s osvetlením a zariadením
  • župany na izby (pretože to ešte stále nie je v hotelových službách štandard)
  • výborná ochladzovňa (za nás top schladenie, takže účel víkendu splnený)
  • krásne nové priestory
  • málo ľudí
  • dostatok spŕch

Čo by sme na wellness centre v hoteli Bránica**** vylepšili:

• studený bazén vedľa detského bazénika (po saunovaní išiel do bazéna vyzlečený pán a hneď vedľa neho sa hralo malé dievčatko v detskom bazéniku, organizáciu hodnotím veľmi zle )
  • malá vírivka bola málo napustená, takže ste mali vodu len do ¾ chrbta, málo trysiek
  • obsluha víriviek len na vyžiadanie, nemohli ste si nastaviť vlastný režim
  • len 4 lehátka v oddychovej miestnosti
  • nefunkčná a špinavá hydromasážna vaňa
  • v lete by sa zišiel aj vonkajší bazén

[nggallery id=129]

Celkový dojem z hotela Bránica****

I napriek drobným nedostatkom hodnotíme pobyt veľmi pozitívne a k celkovému dojmu najviac prispela poloha hotela, okolitá príroda, možnosti turistiky a atrakcií. V nedeľu ráno sme si po raňajkách zarezervovali tenisový kurz a zážitok z tohto krásneho víkendu sme ukončili nedeľným wellness a bazénmi v Aphrodite spa v Rajeckých Tepliciach a prechádzkou v ich parku pri jazere. Ale o tom zas nabudúce, prikladám aspoň malú ochutnávku vo forme fotooo….

Booking.com

Odporúčanie na iné články

Do kín prišiel film pre všetkých milovníkov saunovania

V šere estónskej dymovej sauny sa odohráva starodávny očistný rituál, ktorý je oslavou ženskej spolupatričnosti. Dokument estónskej režisérky Anny Hints získal cenu za Najlepší európsky...
Viac info

Medzinárodný deň žien: Príležitosť na to, aby ste sa zamerali na seba a svoje zdravie

Ukázať nežnejšiemu pohlaviu, že je výnimočné a vzácne, by malo byť nielen doménou špeciálnych, ale i bežných dní. Avšak pri množstve povinností, s ktorými sa dennodenne stretávame, na...

6 + 2 valentínske wellness a spa tipy

Hovorí sa, že lásku by si partneri mali vyznávať každý deň. Avšak pre mnohých je práve sviatok sv. Valentína dňom, kedy by lásky okolo nás,...

Toto sa oplatí zažiť! Hajdúszoboszló – najväčší aquapark v Strednej Európe

V Maďarsku sa nám zapáčilo. Po poslednej návšteve Maďarských jaskynných kúpeľov v Miskolc-Tapolci sme opäť stavili na susedov z juhu a po dvoch týždňoch sme opäť vyrazili do...

12 dôvodov, prečo milujeme wellness Infinit Maximus v Brne a zamilujete si ho aj vy

Tým, že sme neskonalými fanúšikmi wellness Infinit Maximus v Brne, sa vôbec netajíme. Je to skrátka podľa nás wellness, ktoré v Čechách a na Slovensku...

Wellness z dielne INFINIT – záruka príjemného relaxu po potulkách Prahou

Dá sa spojiť slovné spojenie krásna historická „Stovežatá Praha“ s pojmami ako moderné wellness, relax a oddych mimo typických turistických atrakcií? Samozrejme! Osobne som toto spojenie hľadala dlho,...